Reklamacja Produktu Przez Konsumenta Na Podstawie Ustawy
PODSTAWA REKLAMACJI | z tytułu niezgodności towaru z umową | z tytułu rękojmi |
---|---|---|
DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY | dotyczy Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku | dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku |
PODSTAWA PRAWNA | ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa | ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 zezm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa |
PODSTAWOWE PRZESŁANKI ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY |
niezgodność towaru z umową
zwolnienie Sprzedawcy od odpowiedzialności
|
wada fizyczna
wada prawna
zwolnienie Sprzedawcy od odpowiedzialności
|
PODSTAWOWE UPRAWNIENIA KONSUMENTA |
1) Etap: naprawa / wymiana
2) Etap: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy
|
1) Grupa: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy
2) Grupa: naprawa/wymiana
|
WAŻNE TERMINY REKLAMACYJNE |
2 miesiące na zawiadomienie Sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności
6 miesięcy domniemania istnienia niezgodności w chwili wydania Produktu
2 lata odpowiedzialności Sprzedawcy
|
1 rok domniemania istnienia wady w chwili wydania Produktu
2 lata odpowiedzialności Sprzedawcy
|
MIEJSCE I SPOSÓB ZŁOŻENIA REKLAMACJI |
Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład :
|
---|---|
OPIS REKLAMACJI |
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji poniższych informacji - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę:
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. |
DOSTARCZENIE REKLAMOWANEGO PRODUKTU |
W przypadku gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży/rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres al.Warszawska 227B, 39-400 Tarnobrzeg. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj niezgodności/wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje. Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa powyżej nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta oraz nie narusza prawa Klienta – w przypadku złożenia reklamacji na podstawie rękojmi – żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu cywilnego. |
ODPOWIEDŹ SPRZEDAWCY |
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną |
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR |
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
|
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy"powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl. |
Wzór Formularza Odstąpienia Od Umowy
opracowany na podstawie załącznika numer 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.) (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, numer faksu i adres e-mail] |
Marcin Olbrycht – Olmark, al. Warszawska 227B, 39-400 Tarnobrzeg, tel. 603 404 650, e-mail: sklep@wystroj-okien.pl |
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*) |
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) |
Imię i nazwisko konsumenta(-ów) |
Adres konsumenta(-ów) |
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) |
Data; |
(*) Niepotrzebne skreślić.