loadingimg

Wczytuję dane...

Jakie rolety do biura?

Jakie rolety do biura?

Urządzasz biuro i stoisz przed decyzją o zakupie
przesłon okiennych do biura? Dziś przygotowano
publikację, z której dowiesz się, na jakie rolety
powinieneś zwrócić szczególną uwagę, czym
kierować się przy ich wyborze i dlaczego żaluzje
aluminiowe mimo upływu wielu lat – to nadal
doskonały sposób na zaciemnienie biura
w okresie wiosenno-letnim.




Kryteria, które zadecydują o wyborze rolet do biura

Zanim sięgniesz do katalogu powinieneś określić kilka standardowych kryteriów, 
jakie powinny spełniać przesłony okienne w biurze.

Wśród najważniejszych należałoby wskazać na:

1. Wytrzymałość na regularną eksploatację

Dobre rolety do biura to te, które nie będą wymagały regularnego serwisowania,
a raz zawieszone na oknie – będą sprawne przez wiele lat od zakupu.


2. Szybkość i łatwość obsługi

Pamiętaj, że o ile w mieszkaniu do przesłon okiennych sięgasz najwyżej kilka
razy w ciągu dnia, o tyle biuro wymaga ponadprzeciętnych rozwiązań
funkcjonalnych. Im szybszy i łatwiejszy w obsłudze mechanizm
zwijania/rozwijania, tym lepiej.


3. Sposób czyszczenia rolety

Rolety do biura będą wymagały regularnego czyszczenia albo przez
ciebie, albo przez serwis sprzątający. Wybieraj tylko spośród tych
przesłon, z których kurz usuniesz wilgotną ściereczką.


Zdecydowanie odradza się rolety, których tkaniny musiałbyś prać
chemicznie, co angażuje więcej czasu i pieniędzy.


4. Sposób montażu

Jeśli nie jesteś właścicielem biura, a tylko dzierżawisz powierzchnię użytkową,
zwróć uwagę na sposób montażu przesłon okiennych.


Montaż bezinwazyjny oznacza, że roletę możesz zdjąć z okna
w dowolnym momencie, np. jeśli zmieniasz biuro i przenosisz się
do nowej lokalizacji. Co prawda rolety przyklejane do ramy okna
nie pozostawią dziur, ale doczyszczanie powierzchni z pianki klejącej

zajmie trochę czasu.

Z kolei rolety montowane inwazyjnie do ściany lub sufitu albo będziesz
zmuszony zostawić właścicielowi biura, albo zdemontować rolety,
uzupełnić braki po kołkach/śrubach i wymalować wnętrze.


5. Wrażenia wizualne

Wybór przesłon okiennych do biura powinien być wypadkową oczekiwań
funkcjonalnych (żaluzje drewniane lub aluminiowe) i wizualnych
(rolety z przesłonami materiałowymi).
 

Wybieramy optymalne rolety do biura

1. Żaluzje aluminiowe | funkcjonalność przede wszystkim

Mimo że żaluzji aluminiowych nie znajdziesz już w pomieszczeniach
mieszkalnych, o tyle w biurach są nadal bardzo popularne i to
nie bez powodu.


Lekkie, aluminiowe żaluzje doskonale chronią przed promieniami
słonecznymi, pozwalają na swobodne regulowanie poziomem
zaciemnienia nawet do 100%, a przy tym nie wymagają regularnego
serwisowania i łatwo utrzymasz je w czystości.


Możesz wybierać spośród tradycyjnych lameli o szerokości 25 lub 50
milimetrów o różnym sposobie wykończenia i kolorystyce.


Co więcej – żaluzje aluminiowe pokrywa się materiałem, który odbija
promienie słoneczne i w pewnym zakresie ogranicza nadmierne
nagrzewanie się pomieszczeń użytkowych.


Żaluzje aluminiowe możesz zamontować bezinwazyjnie na ramie okiennej,
co eliminuje ryzyko powstania jakichkolwiek szkód na ścianie
lub sufitu biura, które wynajmujesz.


Żaluzje aluminiowe są zarazem najtańszymi przesłonami okiennymi,
na które możesz się zdecydować; to nie bez znaczenia, jeśli
do zagospodarowania masz przestrzeń okienną o powierzchni
większej niż 5-10 metrów kwadratowych.


2. Żaluzje drewniane | kompromis między funkcjonalnością i designem

Jeśli z jakichś powodów żaluzje aluminiowe nie wpisały się w twoje
oczekiwania wizualne, możesz zdecydować o zakupie żaluzji drewnianych.


Drewno wnosi ciepło do wnętrz użytkowych, a przy tym doskonale
komponuje się z ramami okien wykonanymi z naturalnych materiałów;
żaluzje drewniane są przy tym b. dobrym izolatorem ciepła.


Pamiętaj, że ze względu na swoją budowę, drewniane lamele przyciągają kurz,
dlatego wymagają częstszego czyszczenia od lameli wykonanych z aluminium.


Żaluzje drewniane możesz zainstalować inwazyjnie do sufitu,
ściany lub bezinwazyjnie do ramy okna.


3. Rolety z przesłonami materiałowymi

Poza klasycznymi przesłonami okiennymi pod postacią żaluzji,
w biurach możesz zamontować także rolety z przesłonami materiałowymi,
a w szczególności:


• A: Rolety plisowane: kosztowne, ale wysoce ergonomiczne rolety,
które są łatwe w montażu i demontażu, nie sprawiają trudności w pielęgnacji,
a przy tym zapewniają ponadprzeciętne wrażenia wizualne.
Plisy ułatwiają swobodne zarządzanie poziomem nasłonecznienia
w biurach, a przy tym mogą być wykonane z wielokolorowych materiałów.


• B: Rolety w kasecie: w przeciwieństwie do klasycznych rolet wolnowiszących
nie ograniczają dostępu do okna (klamki), są łatwe w obsłudze i w razie
potrzeby – możesz zwinąć je w całości do kasety, dzięki czemu ograniczasz
ryzyko płowienia materiału i osadzania się kurzu. Charakteryzują się dobrym
stosunkiem ceny do jakości i są odpowiednim wyborem, jeśli dzierżawisz
biuro i nie chcesz decydować się na instalację inwazyjną.


• C: Rolety klasyczne: tanie w zakupie i odpowiednie do zaciemniania
największych przestrzeni okiennych. Dostępne ze standardowymi, transparentnymi
lub odbijającymi promienie słoneczne tkaninami. Ze względu na szeroki wybór materiałów
oraz sposobów wykończenia (kolorystyka), możesz swobodnie dobrać je do wszystkich
pozostałych elementów wyposażenia biura. Niestety – rolety klasyczne w pewnym
zakresie ograniczają dostęp do klamki i przy przeciągach towarzyszy im delikatne
łopotanie tkaniny.


Do zastosowań biurowych możesz wykorzystać także rolety Dzień i Noc,
a także mini rolety Dzień i Noc o czym więcej pisaliśmy w publikacji „Rolety Dzień i Noc”.


Publikacje uzupełniające, które warto przeczytać

1. Jak urządzić salon? Komfort przede wszystkim » | Salon wciąż jest bardzo reprezaentatywnym miejscem...
2. Rolety w kasecie zaciągane od dołu. Dla odrobiny prywatności » | Jak zadbać o własną prywatność?


Data dodania: 2015-03-17 15:23:00